اپل سیلیکون نسل جدید پردازشگر های اپل بزودی به بازار می آیند
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل در چند سال اخیر در پی آن بوده‌ است که وابستگی خود را از بکار گیری پردازش گر های اینتل در رایانه های مک پرو کاهش داده و جایگزین مناسبی برای آن پیدا کند. در این مورد پردازش گر های نسل ای آر ام (Arm) حق انتخاب مناسبی بنظر میرسند.  در این مورد برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن های آی او اس (iOS) نیز بتدریج دارند خود را برای سازگاری با این اکوسیستم جدید آماده می کنند.

گزارش ها حاکی از آن هستند که اولین رایانه مجهز به پردازش گر های قوی آی آر ام  تا پایان ۲۰۲۰ معرفی شوند و مطابق با برنامه ریزی، اپل سعی خواهد کرد کلیه محصولات رایانه ای دیگر خود را نیز با پردازش گرهای ای آر ام  روانه بازار کند که این روند دو سه سالی زمان خواهد برد.

حرکت به سمت اپل سیلیکون به کمپانی این اجازه را می دهد که بتواند روی عملکرد و سرعت محصولات رایانه ای خود نظیر مک بوک پرو و مک پرو که با سیستم عامل مک او اس بیگ سور  macOS Big Sur کار می کنند  تمرکز بیشتری داشته باشد.

در حقیقت سیستم عامل جدید در رایانه های مک به نام macOS Big Sur  که در کنفرانس WWDC امسال معرفی شد امکان استفاده ار پردازش گر های قوی اپل سیلیکون را بوجود می آورد.

اپل قبلا پردازش گر های سری A را به بازار عرضه کرد که در چند سال اخیر پیشرفته های چشم گیری در زمینه عملکرد از خود نشان داده و توانسته خود را به عنوان قوی ترین پردازش گر های موبایلی در کنار اینتل و کوالکوم مطرح کند.

اپل در کنفرانس WWDC از این موفقیت خبر داد که توانسته در طی چند سال اخیر ۱۰ میلیارد چیپ سری A  با محصولات خود به بازار عرضه کند و می خواهد همین  تجربه را مورد رایانه های مک نیز تکرار کند و تا چند سال آینده نسل جدید پردازش های خود را به عنوان اپل سیلیکون معرفی نماید.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: